onsdag 3. oktober 2012

Kopparn, Bjugn (september 2012)


Skulle egentlig bare trille til gapahuken på Vardeplatået, men siden det bratteste er før gapahuken og sta som jeg er skulle jeg på toppen, for første gang! Med vesla på 3 1/2mnd i vogna.
Matpause for lille tuppa i gapahuken! Utsikt mot Ørland.
Heter Vardeplatået med stor V, for her var der ekstremt med varder! Ikke så lett med vogna med alle vardene.

Korset, her hender det Bjugn menighet har gudstjeneste :)


483moh. og knall vær = utrolig utsikt! Så helt ut til Halten i nordvest med Vallersund i forgrunnen.
Åfjord i nordøst, Ørland i sør, Bjugn i øst! På tur ned møtte vi en som sa at det går an å se helt til Snøhetta!
Små stolt med vesla i bæreselen ;) Min mor testa selvutløseren
Utsikt over Vallersund, jeg ser huset mitt! :D


Stilig benk på toppen, om man vil ta en pause.

Valsnes vindpark med Tarva i bakgrunn.

Utsikt mot Ørland.


Kvikk lunsjen ble spist med god samvittighet på toppen :)

Kopparn er det nest høyeste fjellet i Bjugn, høyest er Seksortklumpen som er 6meter høyere over havet :)




Parkerer ved bommen, Sivertsen verksted.
Med vogn er det tungt, men verdt det om været tillater utsikt. Værst er turen ned igjen!

NB! Stråling på toppen.

-Elise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar